【英日対訳】ミュージシャン達の言葉what's in their mind

ミュージシャン達の言葉、書いたものを英日対訳で読んでゆきます。

英日対訳:マサバネ・セシリア・ラングワナシャ(ソプラノ・南アフリカ)2021聞く人に変化をもたらしたい

https://www.youtube.com/watch?v=f7O0LnAtKEQ&t=94s 

スクリプトの動画はこちらからどうぞ 

 

Soprano Masabane Cecilia Rangwanasha, 27 years old from South Africa, was today named the winner of the Song Prize at BBC Cardiff Singer of the World 2021 

ソプラノ歌手マサバネ・セシリア・ラングワナシャ。27歳、南アフリカ出身。2021年のBBCカーディフ・シンガー・オブ・ザ・ワールドに選出されました。 

 

 

Narrator 

Masabane sang in Round 2, narrowly missing a win in the face of strong competition. But her thrilling voice captivated the judges, including Neal Davies, earning her a place in the final. 

アナウンサー 

マサバネは第2次審査で、強豪相手に、わずかに予選通過基準を超えていませんでした。しかし彼女の、聞く人の身も心も震わすような声が、審査員団の心を捉え、最終選考に滑り込むことになったのです。審査員団の一人、ニール・デイヴィスのコメントです。 

 

 

Neal Davies 

Masabane is the wild card, and we were all absolutely thrilled that we were able to put her into the final. 

ニール・デイヴィス 

マサバネの第2次審査通過は、審査員団全員の判断で、決定いたしました。私達全員、身も心も震える思いがして、最終選考に残してもいいだろう、ということになったのです。 

 

It is a voice of extraordinary beauty, power, range. She is a wonderful, wonderful artist. And I'm really looking forward to hearing her again. 

声がとにかく、ずば抜けています。美しさ、力強さ、音域の広さ、彼女は素晴らしい、本当に素晴らしいアーティストです。最終選考でまた聞けるのが、本当に楽しみです。 

 

 

Masabane Cecilia Rangwanasha 

The performance at the hall, it was amazing for me. It was just a good, good feeling to be performing especially after the pandemic. It's really, really great.   

マサバネ・セシリア・ラングワナシャ 

ホールで歌った時、本当に素晴らしい思いがしました。コロナ禍の後だったので、特に、とにかく良かった、すごく良い気分で歌えました。本当に、素晴らしい経験でした。 

 

Finding out that I was the wildcard was just amazing because when I didn't win my round, I thought “OK, one down. I will now focus on the song.” 

審査員団の判断で、第2次審査を通過できたと伺った時は、本当に嬉しかったです。もし第2次審査でだめだったら「まあいいや、審査はしょうがない。ここまで練習したこの歌に、これからは集中しよう」と思っていたところだったからです。 

 

To know that, you know, the adrenaline must now kick in again, it's a second chance, and I am hoping to enjoy it. I am very, very happy.  

最終選考でまた歌えると知って、またアドレナリンが全開状態です。首の皮一枚つながって、演奏を満喫したいです。本当に、本当に幸せです。 

 

Winning is a great thing. Winning is a cherry on top for me because the most thing that I want to do ... I want people to enjoy my music.  

1位になる、ていうのは、すごいことだと思います。私にとっては、もしなれたら、それにこしたことはない、ていうものです。というのは、私にとって本当に一番やりたいこと、ていうのは、自分の演奏で聞く人に楽しんでもらえることだからです。 

 

People to enjoy what I do to change them in some way. So that is my goal.  

私がすることで、聞く人の何かに変化をもたらすこと、それが私の目指す先にあるものです。 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cQTO5LBKFB8 

 

歌劇「運命の力」第4幕より「神よ、平和を与え給え」